Posázavská stezka na kole (Čerčany – Davle)

13. 10 . 2014

Vlakem z Hlavního nádraží v Praze do Čerčan je to necelou hodinu cesty. Již dlouho jsem nejel vlakem a tak mě mile cestování s kolem překvapilo. Z poslední léta se toho hodně změnilo a to k dobrému.  Vlak, který jezdí cca každou hodinu, má samostatný oddíl pro kola, kde kolo zavěsíte na „hák“ a pohodlně si sednete vedle něj.

V Čerčanech z nádraží se vydáte vlevo směrem na Nespeky. Po chvilce narazíte na „červenou turistickou“, které se můžete držet až do Kamenného Přívozu. Projedete Nespeky a malebnou krajinou pokračujete pořád podél řeky Sázavy až do Týnce nad Sázavou. Polní a lesní nezpevněné cesty sem tam vystřídá asfalt a stále rovina.  Z Týnce již po silnici až do Kamenného Přívozu.

Úsek kamenný Přívoz – Pikovice je nejhezčí na celé trase a také nejnáročnější.  V Kamenném Přívozu po přejetí mostu nepokračujte po červené značce, ale dejte se doprava podél vody.  Začíná kouzelný zážitek z Posázavské stezky dlouhé asi 7 km. Ta byla v úseku Kamenný přívoz – Davle vybudována Klubem československých turistů v letech 1914-1924. Stezka připomíná kupeckou cestu, i když vede ve stráni, je široká a dlážděná kameny. Větší část stezky je sjízdná, pouze ve dvou úsecích je nutné kolo přenést, respektive snést ze schodů. Píši sjízdná, ale pouze za podmínek že máte dost sil a základy techniky na zvládnutí kluzkých kamenitých výjezdů či sjezdů. Ale stojí to za to. Cestu se dostanete ze samotného břehu, až na vrcholky okolních skal odkud je nádherný výhled na řeku Sázavu. V Pikovicích po přejetí mostu zbývá už jen krátký úsek vedoucí úzkou pěšinou až do Davle.

Z Davle můžete dojet do Prahy vlakem, nebo jako já pokračovat Záhořanským údolím (11 brodů) do Záhořan a pak dále přes Vrané nad Vltavou pokračovat po nové cyklostezce až do Prahy.