Na kole za deště

24.05.2013 10:04

Na kole za deště aneb "Jak se jezdí v dešti"...blbě, ale dá se. Například s deštníkem, v pláštěnce apod. Jízdu v dešti lze charakterizovat slovy - klouže to, a proto je potřeba dát si pozor především v následujících případech:

  • Obzvláštní pozornost věnujte jízdě po "kočičích hlavách", po vodorovných dopravních značeních, kanálech, kolejích. Na těchto místech se raději vyvarujte jakýchkoli prudkých manévrů.
  • Jedete-li v bouřce, je lépe zastavit na příhodném místě a odstoupit od kola, než se centrum bouřky přežene. Proti blesku na rozdíl od auta neposkytuje kolo pražádnou ochranu.
  • Nepříjemná je také jízda v dešti po starší silnici, kde již vznikly koleje od projíždějících aut. Tady si lze vybrat, jestli pojedete v dolíku, kde hrozí smyk a promáčení bot díky téměř souvislé vrstvičce vody, nebo jestli pojedete po vyvýšeném prostředku jízdního pruhu, kde hrozí smyk díky oleji odkapanému z projíždějících aut a rozmydlenému deštěm.
  • Jízda po nezpevněných stezkách a polních cestách je fyzicky náročná. Čím déle prší tím více bláta, které klouže a doslova se lepí na kolo.
  • Konečně je za deště třeba věnovat zvýšenou pozornost ostatním účastníkům silničního provozu, protože cyklista je za zhoršené viditelnosti ještě snáze přehlédnutelný.

 

Déšť je hydrometeor, který řadíme mezi kapalné vertikální srážky, tedy srážky vypadávající z oblaků. Déšť je tvořen kapkami vody o průměru větším než 0,5 mm, popřípadě i menšími. Pokud jsou vypadávající srážky menší než 0,5 mm, mluvíme o mrholení. Ojedinělé vypadávání dešťových kapek se lidově označuje jako krápání. -Wikipedia-

 

Jak se na jízdu za deště připravit:

Především kolo vybavit blatníky! Nejlepší blatník je ten co je přes celé kolo.

Co na sebe:

  • Jako první vrstva je důležité spodní prádlo - triko s krátkým či dlouhým rukávem z nějakého funkčního materiálu, který saje pot a odvádí ho na povrch.
  • Přes funkční prádlo se jako druhá vrstva hodí tenčí (zateplený) cyklistický dres s dlouhým rukávem.
  • Třetí vrstvu, bundu, volíme podle chladu a počasí. V případě deště nebo velkého mokra volíme bundu s membránou Gore-tex Active Shell (obě membrány jsou přelomovým materiálem, který může zatím využívat jen několik známých firem s outdoorovým oblečením).
  • V mokrých podmínkách se vyplatí obléci přes cyklošortky ještě nějaké šusťákové nebo nejlépe gore-texové cyklokalhoty, jež zabrání promáčení a prochladnutí kritických míst.
  • Pro delší jízdu v dešti (celodenní výlet apod.) se vyplatí vzít si sebou pláštěnku. Jako vhodná můzě být např. pláštěnka od firmy Jurek S+R -  Jurek Pončo Duo. S touto pláštěnkou můžete vynechat shora uvedené doplňky z Gore-texu.
  • Na chodidla buďto obuv z Gore-texu nebo prostě igelitové pytlíky. :) 
  • horní polovinu těla si můžete za deště chránit "novinkou" s názvem Nubrella.

 

Nubrella

Jak už název téhle vychytávky napovídá, jde o jistou napodobeninu deštníku (anglicky umbrella), ovšem bez držadla. Tudíž výborná věc třeba právě na kolo. Do přeplněných městských ulic to zrovna ideální není.

Nubrella je komplexní ochrana hlavy a horní části těla proti nepřízni počasí. Je možno ji používat v podstatě při libovolné činnosti, kdy Vám počasí právě příliš nepřeje ale potřebujete mít obě ruce volné. Může to být při rekreaci nebo v pracovním procesu. Je to na Vás jaké využití vymyslíte. Pod Nubrellu totiž neprší, nefouká, nesněží a je tam tepleji.

 

  • Nubrella je navržena a testována pro rychlosti větru až 80km/h
     
  • Hmotnost 1,1kg


     
  • Průměr kopule 70cm
  • Je vyrobena z kombinace polyuretanu, nylonu a lehkých slitinových vzpěr
  • Velmi snadno se rozkládá a skládá
  • Na ramena se po rozložení lehce položí díky dvěma popruhům
  • Je možno ji upevnit pod rameny pomocí nastavitelných pásků
  • Součástí je obal s popruhem na rameno
  • cena cca 1250.- Kč.

zdroj: Oficiální zdroj Nubrella

 

 


Zdroj: https://cestovani.idnes.cz/jak-se-obleci-na-kolo-kdyz-je-zima-d4d-/na-kolo.aspx?c=A111113_105841_ig_kolo_ptp

Text  -Wikipedia- je dostupný pod licencí Creative Commons Uveďte autora – Zachovejte licenci 3.0 Unported.